Kindertekeningen


Mijn dagboekkoffer is een grafkist voor kindertekeningen. Deze heeft geen datum maar moet ergens uit de jaren zestig zijn. Op school kregen we de 'krassen-in-Wasco'-methode uitgelegd, waarbij je kleurtjes afdekt met zwart krijt. Met een spijker kras je gekleurde lijnen. Onder 'meer lezen' staan meer kindertekeningen!




Kindertekeningen 

Deze viltstifttekening is misschien wel veertig jaar oud. Het was de tijd van de psychedelica en zelfs als braaf provinciaals jongetje van tien kreeg ik daar toch een tik van mee. Ik had de tekening op de grote wijzer van mijn opengesloopte wekker geplakt zodat 'ie langzaam ronddraaide. Wow.

Ik vond van mezelf dat ik niet 'echt' kon tekenen. Zoiets als een hondje of een paard of een gezicht lukte me niet. Ik wierp me daarom helemaal op de kleurblobbels. Daar kwam dan vanzelf wel een gezicht in...